Recenzie: „Cincizeci de Umbre Intunecate” de E.L. James

16217847

DESCRIERE

Acest roman te cucereşte, te captivează şi te domină.
Intimidată de gusturile speciale şi secretele întunecate ale tânărului şi frumosului om de afaceri Christian Grey, Anastasia Steele se desparte de acesta şi îşi începe cariera la o editură din Seattle.
Însă dorul de Christian o urmăreşte neîncetat, iar atunci când acesta îi propune un nou „contract”, Anastasia nu poate rezista. Ei reîncep relaţia, iar Anastasia află mai multe despre trecutul chinuitor al iubitului ei pervertit, provocator şi măcinat de frământări.
În timp ce Christian se luptă cu demonii săi interiori, Anastasia este nevoită să se confrunte cu furia şi invidia unei femei care a făcut parte din trecutul lui Grey şi trebuie să ia cea mai importantă decizie din viaţa sa.

Bun, o să încep această recenzie spunând că sunt conștientă de faptul că am zis că nu voi citi niciodată această serie pentru că mi se pare prea scârboasă, DAR, văzând toate pozele și filmulețele de pe platourile de filmare, am zis să-i dau o șansă. Făcând acest lucru, mi-am dat seama că nu e așa de rea precum o credeam eu. O să vorbesc în această recenzie și despre primul volum, care, după părerea mea, mi s-a părut mult mai realist ca al doilea. Deci, practic, această recenzie o să fie o comparație între cele 2 volume.

În prima carte vorbim despre un Christian Grey plin de umbre, întunecat cât cuprinde și foarte, foarte misterios. El domina, după cum se spune și era foarte pervers. O întâlnește pe Anastasia Steele, o fată cuminte, care vine să îi ia un interviu. Instantaneu vrea ca acesta să îi devină supusă. Și fac împreună un contract de confidențialitate, iar mai apoi Grey îi prezintă Anastasiei toate „jucăriile” lui. Anastasia nu îi poate rezista, dar după ce vede ceea ce face, devine îndoielnică și nu acceptă tot ceea ce acesta îi impune în contract. Bun, acum că v-ați făcut o părere despre Grey „cel din prima carte”, aș vrea să vorbesc puțin despre Anastasia. Și vă spun că uneori e chiar tâmpită. Așa cum s-a întâmplat și la sfârșitul primului volum. EA a vrut ca Grey s-o bată, dar după tot EA a plecat, spunând că nu poate fi ceea ce el își dorește și că nu acceptă această pedeapsă. Cât de tâmpit poate să fie asta? Dacă știai că nu îți place și nu vrei așa ceva, atunci de ce naiba l-ai pus să o facă? Pentru ca mai apoi să-i frângi inima? Uneori nu o înțeleg deloc.

Bine, acum să trecem la volumul 2. Ați văzut cum era Grey în primul volum, da? Ei bine, în al doilea zici că mintea i-a fost furată de extratereștrii. Pe bune, acum e genul ăla de bărbat dulce cu flori și ciocolată. Stai puțin, what? Nu înțeleg cum în decurs de câteva săptămâni cineva își poate schimba total stilul de viață. Eu înțeleg că o iubește pe Anastasia și blah, blah, blah, dar nu îți poți schimba modul de a trăi peste noapte. După ce a trăit atâția ani în acel fel, era imposibil să se poată schimba în câteva săptămâni și asta doar pentru că Ana a plecat atunci și l-a părăsit (un sfârșit tras de păr). Să fim serioși, în viață nu se întâmplă așa ceva nici într-o mie de ani. Plus de asta, mi se pare că există prea puțină comunicare între ei, iar majoritatea problemelor sunt rezolvate prin sex. Și mai sar și la căsătorie. Înțeleg, Ana e prima persoană de care Grey a fost îndrăgostit vreodată, dar totuși, în câteva săptămâni mi se pare prea repede. Iar lucrurile pe care le știe Ana despre Grey sunt atât de puține, iar el are atâtea bagaje. Sincer mi se pare o poveste ireală. O să citesc și al treilea volum, dar nu știu ce să zic, mă așteptam la altceva de la seria asta.

RATING (PRIMA CARTE)

***4/5 Moons***

RATING (A DOUA CARTE)

***3.5/5 Moons*** (și asta pentru că mi-a plăcut mult reacția lui Grey când Ana a spus DA🙂 )

Voi ați citit seria? Ce părere aveți? Sunt singura care crede lucrurile de mai sus?

Blend

7 thoughts on “Recenzie: „Cincizeci de Umbre Intunecate” de E.L. James

1. Da, am citit toata seria. Mi-a placut in mare. La primele pagini eram ceva de genul: iac de scarbos si dupa primele 100 de pagini eram: ahhh ce tare, mai vrem :))). Ana este chiar proasta dar tot imi place de ea. Prostia, naivitatea si nehotararea ei ajuta oamenii sa se recunoasca cat de cat. Iar despre Grey… Desi imi placea de el cand era doar dominator, pot sa zic ca si postura tipului cu ciocolata si floricele i se potriveste. Toate cele 3 carti sunt la fel de bune in mare, si totusi, si acum imi mai aduc aminte de reactia Anei cand Grey a pus-o sa ii faca prima ”muie”, scuzati-mi limbajul.

• mariacris98 spune:

N-am zis că-i stă rău, din contră🙂 Doar că o persoană nu se poate schimba așa, de la un moment la altul. Asta e chestia care m-a enervat. Prea multe schimbări grele făcute într-un interval prea scurt de timp.

2. Lexy spune:

Am citit primul volum, si sincer a fost altfel de cat m-am asteptat. Nu stiu daca e din cauza traducerii in romana (unele lucruri suna mai bine in limba originala, in cazul de fata traducerea unei injuraturi fiind foarte variata, la cate sinonime avem in lb romana :)) Povestea e incredibil de banala, dar stiam dinainte sa o cumpar ca nu e ceva original. Cred ca stilul autoarei m-a captivat, modul ei de a ignora personajele si de a le da o singura caracteristica pe tot parcursul cartii, plus modul stupid de a relata, lipsa imaginatiei si oh, o atat de mare previzibilitate a intamplarilor e chiar ceea ce te face sa citesti cartea. Mi s-a parut atat de aiurita,haioasa si penibila incat chiar a ajuns sa imi placa. Eu i-am dat 2/5, a fost mai absurda decat mi-am inchipuit, iar punctul e doar din cauza minusurilor. Cartea chiar a fost draguta, lasand la o parte modul meu de a analiza un roman, si daca esti open-minded gusti fiecare situatie propusa🙂
    Ca tot vorbeati de scene, unicul lucru pe care mi-l aduc aminte din cartea asta e replica dl. Grey ” Eu nu fac dragoste, eu fut.Tare.” :))))

• mariacris98 spune:

Primul volum l-am citit în engleză, dar îmi amintesc de faza aia de când am citit-o într-o zi într-o librărie :))) Și că tot ai spus de limba originală a cărții, pot să spun că regret că l-am citit pe al doilea în română. Replicile și descrierile sunt pur și simplu penibile traduse. Nu au același farmec și parcă sună banal și sec. Cred că și din această cauză prima carte mi s-a părut mult mai bună.

3. Isabele spune:

Poate ca ai dreptate ce spui tu acolo…da pana la urma tot o carte este si nu exista
    nimic perfect…asa ca poate nici autoarea nu s-a gandit la parcursul real al unei relatii. Plus ca Grey nu prea se schimba, mai mult Ana dupa parerea mea. Cat despre comunicare, pai de unde atata? nu asa se rezolva problemele in cuplu in pat? :)). Iar, la bataie eu am inteles ca ea nu se astepta sa o bata asa rau, adica na se gandea ca are si el mila…”naiva”. Eu nu stau sa critic ca apoi ma trezesc ca nu mai imi place nimic. :))

• mariacris98 spune:

Mie mi se pare că Grey se schimbă total, iar Ana aproape deloc. Și la faza cu bătaia, Ana i-a spus că vrea să știe care e cea mai puternică durere de acest gen, iar el a întrebat-o de multe ori dacă e sigură de ceea ce vrea. Nu mi s-a părut corect că după asta tot ea a plecat. Acum să fim serioși, doar știa ce-i cere. Și în recenzia asta am concentrat în mare parte doar lucrurile negative și nu atât de mult pe cele pozitive, dar oricum mi-a plăcut cartea și mă bucur că am ales să o citesc, cu toate criticile pe care le-am făcut🙂

• Isabele spune:

Eu nu vad cum s-a schimbat Grey, pentru ca el dupa parerea mea asa era de la bun inceput. Cand cei doi sunt pentru prima data impreuna el ii spune ca va face dragoste cu ea. Asta nu inseamna ca avea oarecum si o latura buna? Pe la vol. 3 o sa vezi ca este un ticalos cum spune ea. :))). Asta pentru ca ii da o firma si atatea daruri. Chestia e alta, felul cum se comporta este ca si in primul volum (chiar daca el are intentii bune, pare sa o controleze). Eu cred ca in Grey erau deja doua personalitati, bun la suflet era oricum si cu altii, asa ca de ce nu s-ar inbuna si pentru ea.
        Ana s-a schimbat pentru ca a redescoperit ca ii place ceva ce pana atunci nu incercase, cu toate astea nu accepta orice si mie asta imi place la ea. Faza cu bataia sa o intrebam mai bine pe autoare, dar cred ca nici ea nu are o explicatie prea buna. :))