Chef de scris

Stau aici în fața calculatorului și mă gândesc și mă tot gândesc la faptul că azi chiar am avut chef de scris. Încă de aseară (azi-dimineață) m-a apucat dorul de scris și mă mai gândesc și acum ce să scriu. Vă mulțumesc mult pentru opinii la chestia cu închiderea blogului și vă mulțumesc că mi-ați spus să nu îl închid. Stau și ascult „Demons” de Imagine Dragons și melodia asta chiar mă inspiră. Așa că haideți să-i dăm bătaie.

Mai demult m-am apucat de scris o carte pentru că aveam toate aceste idei și gânduri în minte, iar transpunerea lor pe hârtie m-a făcut să simt o anticipație. Nu știu pentru ce, dar așa s-a întâmplat. Chestia e că eu sunt genul de persoană care e foarte entuziasmată la început de o idee, o începe, dar acel entuziasm piere repede. Așa s-a întâmplat și cu acea carte și am scris aproximativ jumătate din ea, dar pur și simplu nu mai am răbdare să îmi pun toate ideile pe hârtie. Aș vrea ca acest calculator să transpună singur în cuvinte toate ideile din capul meu. E mult mai ușor să citești o carte decât să scrii una și durează și mai puțin. Mă plictisesc foarte repede de lucruri și acesta este un defect de-al meu, sau cel puțin așa-l consider eu. Singurul lucru de care nu m-am plictisit până acum sunt cărțile, dar uneori nici să citesc nu mai pot. Mă bucur că acest lucru se întâmplă foarte rar, dar totuși.

Dar apoi stau să mă gândesc și pe partea cealaltă. În ultima vreme au apărut atât de multe cărți, încât deja unele lucruri se repetă. Desigur, fiecare carte e unică în felul ei și fiecare autor are stilul lui de a scrie și chiar simți ceea ce acel autor a vrut să transmită. Atunci când scriu eu o carte, vreau ca aceasta să-mi transmită ceva mie, să simt ceea ce am scris. La fel se întâmplă cu orice scriu. Vreau să simt ceva când citesc ceea ce e scris. Cred că visul meu e să-mi văd într-o zi cartea pe raftul unei librării, să pot să transmit ceva cititorilor mei, așa cum alți autori mi-au transmis mie. E un lucru minunat să fi autor și mă bucur că la ora actuală există în număr așa mare. Dar din păcate, la noi în țară, pentru a-ți publica o carte, ai nevoie de o tonă de bani și foarte mult noroc. Păcat că nu mai sunt susținute aceste lucruri.

Voi ce părere aveți? Aveți vro carte scrisă de voi pe care sperați în secret s-o publicați undeva?🙂

P.S. Vă mulțumesc că ați fost azi alături de mine!❤

Blend

About mariacris98

Be Weird. Be Random. Be Who You Are. Because You Never Know Who Would Love The Person You Hide.

8 thoughts on “Chef de scris

  1. Lexy spune:

    Cu siguranta stii ca imi place sa scriu si propun sa fac din acest hobby un lucru care sa ma intretina pe viitor, dar si eu, exact ca si tine, am o problema cu sincronizarea, inspiratia, entuziasmul etc. Am esuat de multe ori in incercarea de a scrie ceva complet. In majoritatea timpului scriu short-stories, texte,fragmente, in momentele cand ma simt inspirata si cuvintele ies usor. Problema e ca daca apuc sa citesc si a doua oara lucrul respectiv gasesc tot felul de greseli si am tot timpul impresia ca e imperfect, ca-i lipseste ceva, ca nu e original si ca idea a fost prelucrata deja de prea multe ori. Cel mai mult m-a ajuta critica, si din pacate nici pe blog nu mai gasesc asta in ultimul timp. Cred ca persoana care m-a ajutat cel mai mult din punctul asta de vedere a fost fostul meu profesor de romana, care m-a incurajat sa scriu, sa continui ceea ce fac, si nu se ferea sa faca critica, sa de-a sugestii. Lucrul asta mi-a dat sperante de viitor. Deci daca ar fi sa iti dau un sfat, e sa cauti o persoana care practica acest hobby sau lucreaza in domeniu si sa ceri sfaturi, pareri critice. Si cand ma refer la critica deosebesc felul de a exprima lucrurile ce deranjeaza persoana respectiva ca si cititor; daca te i-a la bani marunti cu ”cerintele pietii” sau critici inutile nu va face decat sa iti taie tot elanul. Si asta e valabil in general, am fost acolo si e o mare prostie si pierdere de timp.

  2. Nu. Acum 2 ani am avut niste foarte mici tentative de scris, dar am renuntat repede. Nu ma pricepeam desi aveam cat de cat idei bune. Poate voi reincepe candva, cine stie ? Si eu sunt acel gen de persoana care este super entuziasmata de un lucru, il incep bine, fac planuri si chiar ma dedic, dupa care ma plictisesc si il abandonez pur si simplu. Chiar m-am surprins placut ca ma ocup constant de blog, citesc si postez des, sunt oarecum mandra de mine.

  3. Isabele spune:

    Imi place sa citesc aceste pareri, pentru ca si eu scriu la o poveste…ce poate intr-o zi o sa o numesc carte.😀 Dupa cum am citit si la voi exista nemultumiri, si la mine, dar eu cred ca atunci cand modific o fac cu maturitate. Nu o citesc de prea multe ori ca asa as modifica zilnic cate ceva, las sa mai treaca timpul. Eu cred si sper ca o voi publica in Romania, observ ca lumea se mai deschide…si poate cine stie cand o voi termina vor fi mai multe sanse. Povestea mea are un subiect cum eu nu am mai citit, nu preiau nimic, daca se intampla sa fie ceva acum nu stiu ca nu am cum sa citesc tot ce exista in lume.😀 „Profesorii” mei sunt cartile si scriitorii, mereu zic vreau sa scriu ca x, vreau sa nu scriu ca y sau vreau sa creez niste personaje ca …. si tot asa.

  4. Bianca Ioana spune:

    Faza cu entuziasmul care se pierde treptat, acelaşi lucru e valabil şi pentru mine ::D<

    • Bianca Ioana spune:

      Um, nu ştiu de ce, dar nu s-a postat tot😕.
      Anyway, spuneam că e păcat, odată ce ai scris deja jumătate, e (foarte) păcat să te laşi. Cred că dacă vrei cu adevărat să o termini, o vei termina şi, dacă vrei cu adevărat să o publici cândva, o vei publica.
      Mult succes! ^^

  5. mariacris98 spune:

    Mersi mult! Ai dreptate, dar când mă gândesc la câte persoane talentate sunt în această țară și câte dintre ele au reușit să publice ceva, moralul și speranța îmi scad semnificativ.

    • Isabele spune:

      Iti recomand Secretul de Rhonda Byrne, daca nu ai citit deja…mai bine spus va recomand. Nimic nu este imposibil daca crezi si iti doresti ceva. Eu chiar cred ca in curand vom vedea pe rafturile magazinelor si carti scrise de romani. Daca vrem putem si noi nu?

      • mariacris98 spune:

        Am văzut cartea prin librării, dar până acum nu am știut despre ce e vorba în ea. Probabil o s-o citesc într-o zi. Oricum ai dreptate🙂

Lasă un răspuns

