Recenzie: ”Visatoarea” de Claudia Gray

Născută din părinţi vampiri, Biancăi i s-a spus întotdeauna că e menită să devină aidoma lor. Dar s-a îndrăgostit de Lucas, un irezistibil vânător de vampiri infiltrat la Academia Evernight, şcoala-internat exclusivistă la care este elevă. Bianca este hotărâtă să fie împreună cu Lucas, chiar dacă pentru asta e nevoie să-i mintă pe vampirii puternici din Evernight. Propriile minciuni o împing în adâncul misterelor şcolii, şi descoperă că până şi cei în care are cea mai mare încredere îşi au propriile secrete întunecate. Când o forţă fantomatică începe să atace academia – având-o pe Bianca drept ţintă –, ea descoperă adevăruri şocante din propriul trecut, care-i vor schimba pentru totdeauna viitorul.

Okay, o sa incep prin a spune ca aceasta carte a fost mult mai buna decat prima. A fost o lectura usoara si s-a citit repede, iar actiunea nu a fost chiar ATAT de complicata. A fost interesanta povestea, dar sincer, m-am cam saturat pana peste cap de vampiri. Deja tot sangele descris in carte imi provoaca greata (cum sa bei sange dintr-un soarece?!).

Un lucru mai interesant a fost aparitia fantomelor, dar si alea au fost tare nesuferite.

O sa incep cu personajele. Bianca este cel mai tampit personaj despre care am citit pana acum (de fapt Kiera din Thoughtless e cel mai tampit personaj despre care am citit). Este egoista si tot timpul crede ca ea are dreptate, chiar daca nu are. Se aprinde destul de repede si mintea ei e cam dezordonata. Cand afla ca parintii ei au mintit-o foarte rau, se supara si se poarta ca un copil bosumflat, iar dupa, cand aude ca sunt in pericol si ar putea sa fie chiar morti, ii pare rau. Eu chiar nu cred ca parintii ei au mintit-o pentru ca ii vroiau raul, dar a avut totusi motiv sa fie suparata din cauza asta. Toata lumea cred ca ar reactiona la fel daca cineva le-ar spune o minciuna atat de grava, pana ar intelege ca a fost spre binele lor. Oricum, mie tot nu imi place de ea. Pe Lucas il iubeste, dar il acuza (uneori pe nedrept), apoi merge la Balthazar, se giugiuleste cu el si dupa isi da seama ca ea nu e indragostita de el si ca nu ar putea fi niciodata cu el. Chestiile astea ma enerveaza. Decide-te odata fata!

Lucas poate sa fie asa enervant uneori. Are si el un orgoliu atat de mare, cat China! O iubeste cu adevarat pe Bianca, asta nu se poate nega, dar cateodata e un bou si cateodata Bianca poate chiar merita asta. Chiar daca face parte din Crucea Neagra, are alte pareri fata de ei. Cand se contrazice cu Eduardo (care e un tampit), are dreptate in majoritatea cazurilor.

Balthazar este personajul meu preferat. Este asa de dragut si se poarta asa frumos cu Bianca, chiar daca ea nu merita uneori asta. E tot timpul alaturi de ea si o incurajeaza cand ceva nu iese bine. O ajuta sa se intalneasca cu Lucas si e un adevarat cavaler. Dar are si el problemele lui. E atat de singur si chiar daca da impresia tot timpul ca e fericit, nu e deloc asa. Tine foarte mult la Bianca si ea ii aminteste de o anumita persoana din viata lui si cateodata ar vrea ca Bianca sa fie acea persoana. Isi cauta disperat sora si incearca cu toate puterile sa o salveze, dar ea nu mai era cine a fost odata. Poate ca as fi vrut ca Bianca sa fie acea persoana pe care s-o iubeasca si as fi vrut sa fie mai multe intre ei, dar cred ca nici Balthazar si nici Bianca nu o sa nutreasca vreodata astfel de sentimente unul fata de celalalt.

Raquel si Vic sunt niste prieteni de nadejde pe care Bianca a putut sa se bazeze tot timpul, chiar daca ei nu au stiut niciodata adevarul despre ea si despre Academia Evernight. Vic chiar a ajutat-o cu biletelele de la Lucas, plus ca el e foarte amuzant si foarte comunicativ. Raquel e o fire mai inchisa si mai rece, dar prin cate a trecut pana acum, nici nu e de mirare. Si directoarea Bethany e cea mai intepata persoana pe care am vazut-o vreodata. Cred ca acus incepe sa mearga stramb pe drum din cauza egoului ei.

Bun, acum sa trecem la actiune. Fantomele au inceput sa o vaneze pe Bianca (o merita). Si vor s-o omoare din cauza unei promisiuni. Apetitul ei pentru sange creste din ce in ce mai mult, dar ea nu vrea sa devina vampir. Il iubeste pe Lucas, dar daca cei din Crucea Neagra ar afla ce este cu adevarat, ar fi haos total, in rest, cei din Crucea Neagra sunt chiar oameni detreaba, mai ales Dana, care este amuzanta din punctul meu de vedere. Bianca e vosumflata pe parintii ei, asa ca sfarseste prin a fugi cu Lucas. Mai apare si sora lui Balthazar, Charity, care este atat de infumurata, ca acus scoate fum pe nas si pe urechi. Mi-e antipatica rau de tot. Cam asta se intapla. Cum am spus, actiunea nu a fost cine stie ce, dar volumul asta a fost mult mai bun ca primul. Si Academia a luat for (yupiii!!). Oricum, am urat tot timpul academia aia. Dupa cum era descrisa parca era un castel di ala bantuit din care amenintau sa iasa niste gargui si sa te manance de viu. Per total, carea nu a fost chiar asa de rea, dar nu as incadra-o la lisata mea de favorite.

RATING

***3/5 moons***

LUFK

Ce credeti? Ati citit seria?

4 thoughts on “Recenzie: ”Visatoarea” de Claudia Gray

1. Xoxo Miky ♥ spune:

Oooo-kay! Bianca nesuferităă? Mie mi-a plăcut foaarte mult seria. Da, este tipică pentru că este cu vampiri, dar spre deosebire de muuulte alte serii, asta este una foarte bună. Mie mi-a plăcut foarte mult cuplul Bianca-Lucas. Acest al doilea volum a fost mai bun decât primul, într-adevăr, dar mie mi se pare că 3/5 este o mică infimă faţă de cât de bună este seria. Cât despre faza cu şoarcele, autoarea s-a exprimat foarte bine din moment ce a vrut să sublinieze ideea că Bianca nu este un vampir puternic şi badass.

Ştiu că gusturile nu se discută, dar voiam să spun că mie mi-a plăcut foarte mult. Chiar nu ştiu ce te-a deranjat aşa mult la ea.🙂

• mariacris98 spune:

Nu mi-a placut faza cu soarecii pentru ca nu imi plac soarecii deloc si mi se par foarte murdari, mai ales cand ma gandesc la toate locurile pe unde alearga. Si Bianca mi-e antipatica pentru ca pur si simplu asa simt eu cand citesc ce idei are in cap. Si nu am nimic cu Lucas si Bianca. Imi place cuplul format de ei, doar ca uneori Balthazar mi se pare mai intelegator. De Lucas imi place, doar ca e putin prea orgolios, dar intotdeauna am avut un punct slab pentru bad boys. Spuneam ca as fi vrut sa fie cu adevarat ceva intre Bianca si Balthazar pentru ca Lucas a fost mai tot timpul plecat, iar cand se intalneau, de cele mai multe ori iesea cu scantei si toata lumea era suparata, inclusiv eu ca cititor, dar nu ma deranzeaza relatia Bianca-Lucas deloc, doar ca Bianca ar trebui sa fie mai hotarata in deciziile pe care le face, cred ca din cauza asta ma si enerveaza asa mult. Si i-am dat 3 stele din cauza ca, din toate cartile pe care le-am citit pana acum au fost altele mult mai bune, care nici nu se compara (parerea mea). Nu am nimic cu seria si o sa citesc cu siguranta si celelalte volume care o sa apara, cel mai probabil, si la noi, dar nu pot sa spun ca se incadreaza in lista mea de carti favorite.

2. Lexy spune:

Ok, oficial avem aceleasi gusturi in materie de carti :)) Adica, wtf? Eu nici macar nu am indraznit sa ma gandesc la faptul ca as putea sa citesc pe viitor si volumul 2 :)) Primul m-a lasat fara cuvinte la cat de plictisitor si stupid a fost, plus ca Bianca m-a scos din sarite .Nu pot sa inteleg cum de unii autori contureaza personajele de parca ar avea 12 ani si ele de fapt au 16 – aceasi varsta cu mine – si ma dau cu capul de pereti cand ma gandesc cum ar putea gandi cineva la 16 ani asa ceva? :))) Nici nu ma gandesc sa continui seria asta, m-am lamurit de cand m-am chinuit sa termin vol 1. Intradevar, Balthazar a fost un personaj remarcabil si in primul volum. Pe Lucas nici nu il aduc in discutie la cum m-a scos din sarite.
    Apropo de personaje nesuferite, am terminat si eu acum cateva zile Thoughtless si Dumnezeule! Mi-a luat o ora de holbat la pagina de Goodreads ca sa dau un scor :)) Pur si simplu m-a omorat fata asta, personaj mai tampit nici ca am mai vazut. Saracii baieti isi dadeau sufletul pentru ea si fata se prostea cu ganduri fara sens.Pff….