Recenzie: ”Daca ti-as spune ca te iubesc, ar trebui sa te omor” de Ally Carter

Cammie Morgan are cincisprezece ani şi este elevă la Colegiul Gallagher pentru Tinere Excepţionale, o şcoală de fete tipică ─ evident, tipică dacă la orice şcoală s-ar preda arte marţiale avansate la ora de Educaţie fizică, cunoştinţe despre cele mai noi arme ale războiului chimic la orele de Ştiinţe, iar elevele ar primi distincţii pentru spargerea codurilor CIA la orele de Informatică. Deşi pretinde că este o şcoală pentru genii, Colegiul Gallagher este de fapt o şcoală pentru superspioane, unde se învaţă 14 limbi străine, Decriptare, Cultură şi Asimilare şi Operaţiuni sub Acoperire (Op-Acop, cu fabulosul Joe Solomon).

Necazurile lui Cammie încep când îl cunoaşte pe Josh, un băiat din partea locului care habar nu are ce e ea de fapt. Iar pentru a-şi păstra secretele şi pentru a părea o fată obişnuită, Cammie trebuie să mintă, ceea ce duce la situaţii amuzante; căci, deşi ea poate să-i asculte convorbirile telefonice, să se infiltreze în calculatorul lui ca un hacker sau să-l urmărească prin oraş cu iscusinţa unui adevărat James Bond, adevărul e că nu ştie cum să se descurce într-o relaţie cu cineva care nu trebuie să afle niciodată adevărul despre ea.

RECENZIE

Am tot sperat ca devine mai interesanta, dar am ramas dezamagita. Credeam ca o sa fie o carte frumoasa, mai ales ca era ceva nou pentru mine, fiind prima carte cu spioni pe care o citesc, dar a fost naspa. Sincer, nu mi-a placut deloc. Au fost descrise chestii fara sens si fetele alea parca doar se jucau de-a spioanele. Imi aminteau de mine cand ma jucam pe-afara dupa ce ma uitam pe Jetix la Spioanele. 

graphics-totally-spies-524735

Aveam impresia ca citesc o poveste care nu parea credibila nici pentru un copil mic. Acum serios, de ce ai avea numele de cod Soarece de Biblioteca? Toata lumea ar considera ca este vorba doar de niste copii prosti care nu au de lucru.

Cand Cammie (aka Cameleonul) s-a intalnit cu Josh i-a indrugat o gramada de minciuni. Putea sa ascunda doar faptul ca era spion si ca era o Fata Gallagher, dar nu sa isi schimbe total viata, asa cum i-a si spus acesta la final. Se furisa ca sa se duca sa se intalneasca cu el si ii indruga si mai multe minciuni. Eu inteleg, i-a murit tatal, dar asta nu ii da o scuza sa faca pe toata lumea sa sufere. Ar fi trebuit sa deschida mai mult ochii inainte sa sara cu capul inainte. Orice om cu o zgramata de creier stie ca dragostea nu se construieste pe minciuni. Asa cum e si proverbul ‘minciuna are picioare scurte’; Josh tot ar fi aflat mai devreme sau mai tarziu adevarul, iar daca ea ii spunea macar partea despre familie si adevarata ei zi de nastere, poate ar fi putut repara putin lucrurile. Acum s-a ales cu inima franta si cu un Josh care nu se stie daca o sa mai vorbeasca cu ea vreodata.

Unul dintre putinele lucruri care mi-a placut a fost faptul ca fetele erau unite si erau prietene adevarate. Cand aveau nevoie una de alta, se ajutau, chiar daca asta consta in aruncarea in aer a unei masini. Liz si Bex, chiar si Macey, au fost alaturi de ea si au ajutat-o la nevoie.

Ceea ce m-a convins sa-i dau acestei carti 1.5 stele, este faptul ca la sfarsit chiar am simtit ceva emotii. Mi-a parut rau pentru Cammie pentru ca viata ei nu e tocmai lapte si miere, iar cand Josh a aflat adevarul si au purtat acele discutii, mi-a parut rau pentru ei pentru ca cei doi chiar tineau unul la celalalt.

Ce m-a deranjat a fost faptul ca toate Fetele Gallagher erau considerate bogate cu fite, doar pentru ca erau la acea academie. Scuzati-ma, dar daca unele aveau fite, asta nu inseamna ca toate fetele din scoala s-au luat ca turma dupa celelalte. Nu trebuie sa judeci un om doar pentru ca se intampla sa mearga intr-un loc in care oamenii nu au o reputatie asa de buna. Ai propria personalitate, nu trebuie sa te iei dupa turma.

Ce pot sa mai spun despre aceasta carte? M-a plictisit pana la lacrimi. Am citit-o pe toata doar pentru ca speram sa devina mai interesanta, dar am facut o greseala doar apucandu-ma de ea. Imi picau ochii in gura de somn.

Eu, una, nu va recomand cartea si nici nu o sa fac greseala de a citi si celelalte carti. Cred ca am dat banii degeaba.

RATING

***1.5/5 moons***

FLK

About mariacris98

Be Weird. Be Random. Be Who You Are. Because You Never Know Who Would Love The Person You Hide.

3 thoughts on “Recenzie: ”Daca ti-as spune ca te iubesc, ar trebui sa te omor” de Ally Carter

  1. lunateca spune:

    pacat mie chiar mi-a placut seria

  2. Sincer, nici eu nu am reusit sa citesc celalalte carti din serie …nici nu mai stiu ce reactie am avut eu la ea =)) am uitat dar daca nu m-am apucat de continuare e clar ca ceva nu mi-a picat

  3. M. spune:

    Hahahaha Şi eu tocmai ce mi le-am cumpărat, dar o să le citesc oricum, de curiozitate.

Lasă un răspuns

