Recenzie „Orasul Ingerilor Cazuti” de Cassandra Clare

Am terminat acum jumatate de ora cartea asta si deja imi doresc volumul 5🙂 Va las coperta si descrierea cartii:

Războiul s-a terminat, iar Clary Fray se întoarce la New York, entuziasmată de planurile sale de viitor. Dar totul are un preţ…

În sfârşit, vânătorii de umbre fac pace cu locuitorii din Lumea de Jos. Clary se antrenează să devină vânător de umbre şi să-şi folosească puterea unică. Mama ei se căsătoreşte cu iubirea vieţii sale. Şi, mai important decât orice, Clary poate spune despre Jace că este iubitul ei.

Dar…

Cineva ucide vânători de umbre, iscând tensiuni între vânătorii de umbre şi locuitorii din Lumea de Jos, ceea ce ar putea duce la un al doilea sângeros război. Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, nu o poate ajuta – mama lui tocmai a aflat despre el că este vampir, iar Simon este nevoit să plece de acasă. Când Jace începe să se îndepărteze de Clary fără să-i explice acesteia de ce o face, tânăra se vede forţată să investigheze adâncurile unor mistere care, odată desluşite, îi revelează un coşmar cum nu se poate mai groaznic: ea însăşi a pus în mişcare un lanţ de evenimente în urma cărora i-ar putea pierde pe toţi cei pe care-i iubeşte.

Inclusiv pe Jace…

O carte superba pe care v-o recomand din toata inima. Am asteptat mult dupa volumul acesta si nu m-a dezamagit. Acum imi dau seama cate cunostiinte iti trebuie pentru a scrie o carte. Adica erau atate informatii si actiunile se legau atat de bine una cu alta. Totusi au fost si momente in care a fost cam ciudat. Nu spun unde pentru ca asta ar insemna sa dezvalui momente cruciale din carte.

La inceput m-a cam enervat pentru ca era vorba mai mult despre Simon si idilele lui decat despre Clary si Jace, dar apoi mi-am dat seama ce rol important are Simon. Este genul de persoana care are un suflet mare si nu vrea sa raneasca pe nimeni, dar acest lucru se intampla totusi fara voia lui. Fiind vampir (si unul foarte important), ii este foarte greu sa se acomodeze si face lucruri pe care nu le vrea. Ii este in acelasi timp greu pentru ca stie ca este vinovat, dar nu poate face nimic pentru a remedia situatia. Mie chiar imi place de Simon si cu trecerea timpului devine tot mai matur. Ma bucur ca acum a reusit cat de cat sa remedieze lucrurile.

Jace cred ca este personajul meu preferat, desi ma cam enerveaza uneori. Se pedepseste singur pentru unele lucruri asupra carora nu are niciun control si isi produce singur suferinta, sperand ca asa o protejeaza pe Clary. O iubeste foarte mult si ar face orice pentru ea, dar cateodata se acuza pe nedrept si prin asta ii provoaca lui Clary si mai multa suferinta. Vrea sa para tot timpul omul de piatra, dar aste e doar o fatada. Adevaratul Jace e foarte sensibil, mai ales cand vine vorba de Clary. El tot are aceste vise, dar nu isi da seama ca nu este de vina el pentru ele, nu isi da seama ca tinand-o pe Clary la distanta isi face si mai mult rau. Ei doi nu pot trai unul fara celalalt si chiar daca sfrasitul a fost foarte neasteptat, sper din tot sufletul ca Jace sa nu mai fie asa dur cu el insusi.

Clary nu a aparut prea mult in carte, dar atunci cand a facut-o, au fost niste momente critice: ori in lupta, ori giugiuleala cu Jace (care ar fi bine sa se intample mai des🙂 ). Ea e cam tot aceeasi persoana si nu au aparut schimbari prea mari.

Relatia dintre Magnus si Alec cred ca e a doua cea mai complicata din seria asta, dupa cea dintre Clary si Jace. Mie imi place de Magnus si se vede clar ca tine foarte mult la Alec, doar ca Alec e Alec. Un pic posesiv si foarte gelos. Ma bucur ca apare si Will mentionat pe aici si cu ocazia asta mi-am adus aminte si de seria „Dispozitive Infernale”. Oricum, lucrurile dintre Alec si Magnus o iau pe cale cea buna si fac si ei ce fac ceilalti oameni: spera.

Mama lui Clary, Jocelyn, este in sfarsit fericita alaturi de Luck si ma bucur pentru ea pentru ca a trecut prin momente cumplite si chiar merita sa i se intample ceva bun.

Nu mai are rost sa vorbesc si despre personajele rele pentru ca oricum nu am scapat de ele. Cum am mai zis, sfarsitul a fost unul foarte neasteptat si enervant in acelasi timp, dar pentru a-l afla trebuie sa cititi cartea🙂

Actiunea a fost complexa si complicata si a fost legata foarte bine. Toate cele trei moduri de expunere au fost folosite regulat, astfel incat nu te lasau sa te plictisesti. Este o carte foarte buna si autoarea chiar are talent.

RATING

***5/5 moons***

fdkps