Recenzie „Insurgent” de Veronica Roth

• O alegere devine un sacrificiu
  • Un sacrificiu devine o pierdere
  • O pierdere devine o povara
  • O povara devine o batalie
  • O singura alegere te poate distruge

O tulburatoare poveste de iubire, plina de rasturnari de situatie, cu decizii sfasietoare si dezvaluiri emotionante ale naturii umane…

Intr-un Chicago distopic, unde tinerii care au implinit varsta de saisprezece ani sunt obligati sa aleaga una dintre cele cinci factiuni, careia ar trebui sa-i fie devotati pentru tot restul vietii, Tris Prior continua sa-i salveze pe cei pe care ii iubeste  si pe ea insasi, in timp ce cauta raspunsuri la intrebari sfasietoare despre durere si iertare, identitate si loialitate, politica si iubire.

Pentru Tris, ziua initierii ar fi trebuit sa reprezinte o victorie si sa fie sarbatorita alaturi de cei din factiunea aleasa; in schimb, ziua se sfarseste cu orori de nedescris. Razboiul bate la usa, in timp ce conflictele dintre factiuni si ideologii se extind cu repeziciune. Si in vremuri de razboi, se formeaza tabere, se dezvaluie secrete, iar alegerile devin irevocabile si dure. Transformata de propriile sale decizii, dar si de durerea sufleteasca si de sentimentul de vinovatie, Tris trebuie sa-si accepte Divergenta, chiar daca nu stie ce ii rezerva viitorul.

O carte demna de laudele care i se aduc. O carte demna de titlurile pe care le poarta. O carte demna pentru a fi citita si indragita. O carte demna ca o continuare a acestei serii minunate. A meritat fiecare minut pe care l-am pierdut citind-o. Este una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit anul acesta si e pur si simplu superba. Fiecare pagina te tine in suspans, in fiecare pagina se intampla ceva nou si neasteptat. Actiunea este constanta si atinge cote maxime uneori. Cartea este foarte bine scrisa si fiecare cuvant e esential in intelegerea ei, fiecare cuvant are propria semnificatie.

Personajele sunt foarte bine conturate, sunt complexe si au anumite detalii accentuate. Tris cred ca este unul dintre personajele mele favorite din toate cartile pe care le-am citit. Are o personalitate surprinzatoare, este dura, dar in acelasi timp sensibila. E nesabuita, isi risca viata fara sa gandeasca, dar toate actiunile ei au un motiv. Nu vrea sa vada si mai multa moarte in jurul ei. Dupa ce si-a pierdut parintii, dupa ce a trebuit sa isi impuste cel mai bun prieten si dupa ce intreaga lume a luat-o razna, era deja prea mult. La un moment dat, oricat ai fi de puternic, cedezi. Asa s-a intamplat si cu Tris. A ramas traumatizata de aceste intamplari si de fiecare data imaginile cu Will si cu parintii ei ii revin in minte. A ajuns si la apogeu, a vrut sa moara, sa ajunga in acelasi loc cu parintii ei, sa moara si ea, asa cum ei au murit pentu ea. Dar ea trebuie sa ramana in viata, trebuie sa continue actiunile parintilor ei. Asta ar fi vrut ei, ar fi vrut sa se lupte pentru viata ei si sa nu se dea batuta, oricat de multe greutati s-ar ivi in cale. Tris este un personaj prezentat in evolutie, care are sentimente incurcate si e surprinsa poate in cele mai rele momente din viata ei, dar e si lumina de la capatul tunelului, acolo exista iubirea ei pentru Tobias care o ajuta sa treaca peste toate. Iubirea aceasta este stalpul de rezistenta pentru ea.

Tobias este cea mai enigmatica persoana despre care am citit pana acum. Nu stii ce va face sau cum va reactiona, iti da impresia ca o sa faca ceva, dar apoi o sa te ia prin surprindere facand cu totul altceva. Chiar daca vrea sa para puternic, in el exista aceasta teama de a o pierde pe Tris. In el inca exista amintirile, bataile la care a fost supus de catre tatal sau, durerea de a-si pierde mama. In interiorul lui este mai sensibil decat arata. Nu vrea sa o piarda si pe Tris. Ea e cea mai importanta fiinta din viata lui si ar face orice pentru a o sti pe ea in siguranta. Daca ea ar muri, ar merge si el dupa ea fara sa sovaie.

Christina este un personaj indragit de mine si ma bucur ca a iertat-o pe Tris pentru ca l-a omorat pe Will. Ceea ce nu mi-a placut la ea este ca nu a avut incredere in Tris cand i-a spus ca nu a avut de ales. Tris nu si-ar f omorat niciodata prietenul daca ar fi fost o cale de scapare. Christina nu a crezut asta si inteleg ca i-a fost greu dupa moartea lui Will, dar nu ar fi trebuit sa se indoiasca de Tris.

Peter este personajul care m-a uimit cel mai mult. Nu credeam in veci ca o sa-i salveze viata lui Tris si o sa o ajute sa scape. Chiar daca au avut incidente in trecut si nici acum nu se inteleg bine, si-au salvat unul altuia viata de cateva ori.

Toate in cartea asta sunt bine legate si e o lectura usoara, dar in acelasi timp asa de complicata. Nu-mi vine sa cred ce au facut Eruditii, nu-mi vine sa cred ca au controlat mintile celorlalti oameni din alte factiuni pentru idealurile lor tampite. Nu-mi vine sa cred ca factiunile sunt distruse. Nu-mi vine sa cred ca jumatate din Neinfricati s-au alaturat Eruditilor. Nu-mi vine sa cred ca cei fara factiuni s-au ridicat la lupta. Nu-mi vine sa cred ca Tris si Tobias nu au mai avut incredere unul in celalalt. Nu-mi vine sa cred ca aceasta carte a fost chiar mai buna decat „Divergent”. Nu-mi vine sa cred ca inca n-a aparut volumul 3! De abia astept sa vad ce o sa se intample, mai ales acum cand cei fara factiune, codusi de Evelyn, au luat controlul asupra tuturor. Am fost tampita ca n-am citit cartea asta pana acum, dar trebuie sa spun ca este o carte geniala si autoarea insasi e geniala. Din partea mea primeste o infinitate de stele🙂

BIGfive-stars

Voi ce parere aveti despre aceasta carte si aceasta serie? Eu v-o recomand din toata inima!

3 thoughts on “Recenzie „Insurgent” de Veronica Roth

1. Concluzie o iubec doar pe christina si as citi cartea doar pentru ea , mai ales ca volumul unu mi s-a parut …

2. furelise spune:

Superba recenzia🙂 Mie mi s-a parut putin, dar foarte putin mai slaba decat Divergent😀 Nu stiu de ce. Nu neg ca a fost o carte foarte buna, plina de actiune, personajele au evoluat, dar parca tot Divergent a fost mai bun😀

3. Lexy spune:

Mi-a placut mult, dar oricum primul volum a fost cel mai bun🙂 Abia astept vol 3!! Pacat doar ca e si ultimul…