Recenzie: „E Usor sa te Iubesc” de Tammara Webber

Asta e a treia recenzie a acestei carti pe acest blog, dar credeti-ma ca merita. Va las descrierea si coperta:

  • Bestseller New York Times
  • Bestseller Amazon
  • Clasata pe pozitia a doua la categoria Cea mai buna carte Young Adult /New Adulta anului 2012, pe Goodreads!

Salvata de un strain. Bantuita de un secret. Cateodata, dragostea nu-i un luccru simplu…El o urmareste, dar nu face cunostinta cu ea pana cand, odata, intr-o intalnire neasteptata, el devine salvatorul ei. Atractia dintre ei e incontestabila. Totusi trecutul, pe care el s-a straduit atat de mult sa-l depaseasca, si viitorul, in care ea-si pune atat de mari sperante, ameninta sa-i desparta. Numai impreuna ar putea sa lupte cu durerea si vinovatia, sa infrunte adevarul si sa gaseasca neasteptata putere a dragostei.

Jackie este o fata frumoasa, este la colegiu, de trei ani are un iubit admirabil si i se pare ca viata e usoara si viitorul ii zambeste. Fara veste, iubitul o paraseste pentru ca vrea sa incerce ceva nou, iar durerea despartirii o face sa nu mai ajunga la cursuri si sa fie la un pas sa piarda examenul si anul. Scapa ca prin urechile acului dintr-o tentativa de viol, parintii ii spun ca se duc la schi atunci cand hotaraste sa vina si ea acasa in vacanta… De unde sa inceapa sa se refaca? De n-ar fi prietenii, s-ar prabusi. Pas cu pas, ei o ajuta sa mearga mai departe. E ca intr-un joc, ii vor spune ei si o vor invata ca este destul de puternica pentru a supravietui.

Tammara Webber scrie o carte despre obsesie, punand-o sub lupa si cantarindu-i bunele si relele. Fiecare dintre personajele sale, atat de vii si de colorate, are niste demoni personali pe care trebuie sa-i invinga, principalii vinovati pentru „greseli“ fiind: obisnuinta care te face orb la realitate, dorinta de a avea succes cu orice pret, rivalitatea care calca totul in picioare, rusinea care te amuteste cand ar trebui sa strigi, neincrederea ca „de data asta“ va fi altfel, va fi bine.

Cum iei cea mai buna decizie? E foarte usor cand iubesti!

Pentru ca, pe langa tema violului – o faradelege care lasa traume adanci si totusi, de regula, este simplist expediata, bagatelizata, considerandu-se ca se poate „rezolva” la mica intelegere intre parti si mai ales, atat de adesea, aruncandu-se vina asupra… victimei! – Ti se ofera una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste, captivanta prin descrierea scenelor de interactiune intre protagonisti unde, citind, te simti deopotriva intrus si curios, si fascinanta prin multiplele meandre, prin surprizele care se tin lant, prin arta cu care scriitoarea stie sa te tina cu sufletul la gura si cu pumnii stransi pentru personajele pe care le indragesti neconditionat.

Doamne! Cand m-am trezit azi-dimineata, primul lucru pe care l-am facut a fost sa iau cartea asta in mana si sa ma gandesc: „Vreau sa mi se stearga memoria cu informatiile din cartea asta ca sa o mai pot citi o data!”. Si acum ma holbez la coperta (ma rog, mai mult in jumatatea stanga a copertii🙂 ) si ma gandesc cat de faina a fost cartea asta.

„I read a book last night and I finished it and now I’m having an issue finding a point in living and life if I can’t live that book.”

Am citit-o in cateva ore si ma bucur ca am facut-o pentru ca merita, chiar merita. Este o carte exceptionala🙂

Lucas si Jacqueline (nu Jackie, nu-i place) s-au intalnit in circumstante mai putin placute. Lucas a salvat-o de la un viol si ce bine ar fi daca ar exista un lucas pentru toate fetele care au fost in situatia asta. Jacqueline s-a despartit recent de iubitul ei, Kennedy, cu care a fost impreuna 3 ani si sufera foarte mult din cauza aceasta.

Intre Lucas si ea a fost o atractie inca de la inceput, iar dupa a crescut cand prietena lui Jacqueline, Erin, a venit cu ideea ‘Operatiunea Faza Baiatul Rau’, acest baiat fiind, bineinteles, Lucas.

Cred ca personajul meu preferat e el deoarece e tandru, grijuliu, dar in acelasi timp e si baiatul rau🙂 (baiatul perfect, nu-i asa?). Ce nu mi-a placut la el e ca a mintit-o putin pe Jacqueline, dar a facut asta doar sa protejeze relatia lor. Ce imi mai place la el (pe langa faptul ca are muschi, parul negru, ochi cenusii, tatuaje…) e faptul ca deseneaza. Intotdeauna mi-a placut arta, chiar daca nu ma pricep🙂

Totusi, Lucas nu a avut o viata roz. Mama lui a murit, iar el se invinuieste pentru asta. Se invinuieste pentru ca nu a putut s-o protejeze. Chiar daca era doar un copil pe atunci, se simte vinovat ca nu a putut s-o salveze. Pe langa faptul ca este o carte frumoasa, este si o lectie de viata.

Mai stiti cand am spus ca Jacqueline a fost aproape violata? Ei bine, acelasi tip, Buck, a mai incercat sa o violeze de 2 ori. Din fericire cu ea nu a reusit, dar a violat alta fata din colegiu. Tampitul! Merita ani buni de inchisoare pentru ce a facut! Din fericire a fost pedepsit.

Recunosc ca am inceput sa citesc cartea pentru coperta, dar regret ca nu am citit-o mai devreme. Personajele sunt bine conturate, mai ales la Lucas. A fost doua persoane diferite si totusi aceeasi persoana.

Mi-a placut ca nu a fost un moment mare doar la sfarsit care te tinea cu sufletul la gura si nu stiai daca se va termina bine sau nu. Au fost si pe parcursul cartii momente in care chiar nu stiam daca o sa se termine cu bine. Cartea asta mi-a transmis atatea emotii si asta e un lucru foarte bun. Inseamna ca a fost scrisa bine si ca autoare e geniala (am mai spus si inainte🙂 ). A, si am uitat de Francis🙂 Pisica dragalasa si morocanoasa a lui Lucas🙂

tumblr_mjs760VS5F1rmf0z3o1_500

Ma bucur ca m-am apucat de ea si daca am stat eu pana la 4 dimineata sa o citesc, inseamna ca a fost o carte geniala🙂 .

Si niste citate superbe din carte:

“Choosing to be with you, isn’t a difficult decision, Jacqueline…It’s easy. Incredibly easy.”

Sa cititi neaparat cartea asta! Rating 5/5 stele, desi daca as putea i-as da mai multe🙂

5stars (1)

About mariacris98

Be Weird. Be Random. Be Who You Are. Because You Never Know Who Would Love The Person You Hide.

9 thoughts on “Recenzie: „E Usor sa te Iubesc” de Tammara Webber

  1. Nkdeea spune:

    Frumoasa recenzie…si mie mi-a placut cartea la NEBUNIEEEEEEEE!!!!!!! sigur o sa mai citesc carti scrise de aceasta autoare! have a nice day!!!

  2. Ioana spune:

    Imi poti recomanda si alte carti de genul asta?Te roooog🙂 ! Am ramas fara carti bune de citit si ma plictisesc :))

    • mariacris98 spune:

      Anna și Sărutul Franțuzesc- Stephanie Perkins
      Lola și băiatul de treabă din vecini- Stephanie Perkins
      Te Aștept- J. Lynn
      Mă Pierd în Tine- Jasinda Wilder
      Fără Speranță- Colleen Hoover
      Iubire- Katie Cotugno
      Mare Tranquilitatis- Katja Millay
      Destine la Limită- Katie McGarry
      Probabilitatea Statistică de a te Îndrăgosti la Prima Vedere- Jennifer E. Smith
      Chimie Perfectă- Simone Elkeles
      Legile Atracției- Simone Elkeles
      Reacție în Lanț- Simone Elkeles
      Sub Aceeași Stea- John Green
      Predestinați- Josephine Angelini
      Năluca și Năucul- Stacey Kade

      Cam atâtea ar fi în română. Daca vrei și în engleză, spune-mi😉

Lasă un răspuns

