Interviu cu autoarea Carol Tanzman

pizap.com13575423845281

1.Tell us something about yourself. Did you always want to be a writer?

I started my professional career as a theatre director. I directed new plays and worked with a lot of playwrights. I was also the Artistic Director of a professional children’s theatre company and we created several original productions. Those experiences got me interested in writing my own stories.

2.For those who are unfamiliar with your book: DANCERGIRL, how would you introduce it?

dancergirl

DANCERGIRL is a contemporary thriller. Sixteen year old Alicia Ruffino studies modern dance at her local dance studio. When one of her friends starts posting videos of her on the Internet, she’s no long Ali-but dancergirl. Everyone’s got opinions. Her admirers want more, the haters hate—even her best friend Jacy starts acting weird. When it appears that someone might want more than online videos, Ali fears she might be in serious danger!

3. Which character was the easiest or most enjoyable to write about and why?

Ali was definitely the easiest to write. I was able to take my passion for theatre and translate that into a different performing art. I’ve also taken a lot of dance so it was easy to write about Ali’s love of dance accurately. However the point I’m trying to make is that you don’t have to know a lot about dance to enjoy the book. Everyone is passionate about something ––and we all check out the Internet!

4.Which book do you wish you could have written?

the-giver-by-lois-lowry

THE GIVER by Lois Lowry. It’s a wonderful book!

5.Favourite author of all time?

jackson-hurst02

Marianne Wiggins.  She’s a contemporary American author who wrote another of my favorite books: EVELESS EDEN. Much of that book takes place in Romania during the Ceausescu regime. The book was never translated into Romanian however or published in your country so I don’t believe people know much about it.

6. If you could take a trip to anywhere in outer space, where would you go?

Space_Saturn_032541_

Saturn. The planet’s rings have always fascinated me.

7.Do you have another project in your mind?

8533821

My newest book has just been published and is another contemporary thriller, CIRCLE OF SILENCE. It’s set in the same high school as DANCERGIRL but has a different main character. Campus News reporter Valerie Gaines, investigating a story about a secret society, soon finds that she is in way too deep. Pranks turn dangerous, mysterious meetings are set in lonely places, and threats try to scare her into abandoning the story. When her old boyfriend joins the TV news crew, betrayal may be just a kiss away. Desperately, Val tries to break the story wide open—before it breaks her!

8. Would you like to say something to your Romanian fans or *future fans*?

When I first started my theatre career, I was the assistant director for Andrei Serban, a renowned Romanian director working in America. I’m also quite a fan of cinema director Cristian Mingiu. Recently, a very good friend of mine moved to your country and married a Romanian woman (who, by the way, is a lovely poet.) Although I’ve never had the opportunity to visit, I know a lot about the country—and the wonderful people who live there! I’m very happy to have this opportunity to introduce myself to the readers of your blog! Thanks so much.

ROMANIAN VERSION

1.Spune-ne ceva despre despre tine. Ai vrut sa fi o scriitoare din totdeauna?

Mi-am inceput cariera profesionala ca si director de teatru. Am dirijat noi scenete si am lucrat cu o gramada de dramaturgi. De asemenea am fost si Directorul Artistic al unei profesionale companii de teatru al copiilor si am creat mai multe productii originale. Aceste experiente m-au facut interesanta in a-mi scrie propriile povesti.

2. Pentru cei nefamiliarizati cu cartea ta: DANGERGIRL, cum le-ai introduce-o?

DANCERGIRL este un thriller contemporan. Alicia Ruffino in varsta de 16 ani, studiaza dansul modern la studioul ei de dans local. Cand unul dintre prietenii ei incepe sa posteze filmulete video cu ea pe Internet, nu mai este doar Ali – ci fata dansatoare. Fiecare are opinii. Adimiratorii ei vor mai mult, vrajmasii o urasc – chiar si prietena ei cea mai buna Jacy incepe sa se comporte ciudat. Cand se pare ca cineva vrea mai mult decat niste filmulete video online, Ali se teme ca ar putea fi intr-un real pericol!

3. Despre care personaj a fost mai usor sau cel mai placut sa scrii si de ce?

Ali a fost cu siguranta mai usor de scris. Am fost capabila sa imi iau pasiunea pentru teatru si sa o transform  intr-o diferita arta interpretativa. De asemenea, am luat o multime de ore de dans asa ca a fost usor sa scriu despre pasiunea lui Ali de a dansa ingrijit. Oricum, ce vreau sa spun este ca nu trebuie sa stii multe despre dans ca sa iti placa cartea. Toata lumea este pasionata de ceva – si toti ne uitam pe Internet!

4.Este vreo carte pe care ai fi vrut sa o scrii?

THE GIVER de Lois Lowry. Este o carte minunata!

5. Care este autorul tau favorit din toate timpurile?

Marianne Wiggins. Este o autoare Americana contemporana care a scris una dintre cartile mele favorite: EVELESS EDEN. Majoritatea cartii are in loc in Romania in timpul regimului lui Ceausescu. Cu toate acestea, cartea nu a fost niciodata tradusa in Romana sau publicata in tara voastra, asa ca nu cred ca oamenii stiu foarte multe despre ea.

6. Daca ai putea sa faci o calatorie oriunde in spatiul cosmic, unde ai merge?

Saturn. Inelele planetei m-au fascinat intotdeauna.

7. Ai alte proiecte in minte?

Cea mai noua carte a mea doar ce a fost publicata si este alt thriller contemporan, CIRCLE OF SILENCE. Este localizata in acelasi liceu ca si in DANCERGIRL dar personajul principal este altul. Reportera de stiri a Campusului, Valerie Gaines, investigheaza o poveste despre o societate secreta, dar in curand afla ca a ajuns prea departe cu informatiile. Farsele devin periculoase, intalnirile misterioase au loc in spatii singuratice,si  amenintarile incearca sa o sperie ca sa o faca sa abandoneze povestea. Cand vechiul ei iubit se alatura echipei de stiri TV, tradarea poate fi doar la un sarut distanta. Disperata, Val incearca sa opreasca toata povestea – inainte sa o opreasca pe ea!

8. Ti-ar placea sa le spui ceva fanilor din Romania sau *viitoriilor fani*?

Cand mi-am inceput cariera in teatru, am fost asistenta directorului Andrei Serban, un renumit director roman care lucreaza in America. Sunt de asemenea si un fan al directorului de cinema Cristian Mingiu. Recent, un foarte bun prieten de-al meu s-a mutat in tara voastra si s-a casatorit cu o romanca (care, apropo, este o poeta draguta). Chiar daca niciodata nu am avut oportunitatea de a face o vizita, stiu foarte multe despre tara voastra – si despre oamenii minunati care locuiesc acolo! Sunt foarte fericita pentru ca am sansa de a ma introduce cititorilor de pe blogul tau! Va multumesc foarte mult!

What do you think about the interview?

Ce parere aveti despre interviu?😀

32 thoughts on “Interviu cu autoarea Carol Tanzman

  1. furelise spune:

    She is the first foreign author who knows something about Romania. I feel so happy and thrilled ^o^

  2. furelise spune:

    I love Dancegirl. No, I haven’t read it but I’d wish🙂

  3. furelise spune:

    I love actors, movies, theatres, but I’m just too shy to perform on s tage🙂

  4. furelise spune:

    Circle of silence sounds also interesting and misterious, but I think I’ll love Dancegirl more😀

  5. Zipyღ spune:

    Frumos din partea autoarei sa va acorde acest interviu. Are raspunsuri foate dragute si fascinante.

  6. Zipyღ spune:

    In primul rand imi place ca a scris o carte ce refera la dans. Sincer nu prea imi pace sa dansez, dar ador sa privesc altcineva cand danseaza, nu de alta dar sigur se descurca mai bine ca mine…

  7. imi place foarte mult interviul , nici nu stiu de ce mai intrebati =)) oricum ideea e ca eu de obicei astept cu nerabdare rubrica asta ;))

    • Zipyღ spune:

      Si mie imi place, aflu despre noi autori si noi lucruri.

    • antonia8900 spune:

      Ma bucur😀 Pentu ca saptamana asta o sa va bombardez cu interviuri. Le-as posta mai repede, dar vreau sa si le traduc😀

      • da , doar ca nu toate intr-o zi pentru ca inritmul in care scrieti voi ajungem la nenea doctorul pentru ochi =)) ( banui ca doar acum cate vacanta ne tineti in ritmul asta alert) =)) oricm felicitari pentru articole ..nu apuci sa te plictisesti prea tare ;)) zic

      • antonia8900 spune:

        Pai nu chiar toate intr-o zi. nici chiar asa =)) Si da, doar acum cand suntem in vacanta postam asa mult😀

      • slava cerurilor=)) ..oricum sunteti doua , deci se intelege ;)) oricum eu ma bucur cand postati ;))

      • agnesmaryo spune:

        vorba lui kriss daca ne mai bombardati cu atatea postari o sa ajungem la oftalmolog, treaba e ca voi sunteti doua si noi trebuie sa citim dublu:)) oricum mie chiar mi-a placut acest interviu, si sa incercati sa le traduceti pe toate inainte de a le publica!

  8. Zipyღ spune:

    Ar vrea sa mearga pe Saturn? Ok, dar sa fie pregatita, nu se stie ce se poate intampla acolo…

  9. eu nu sunt adepta dansului,dar iubesc sa vad pe ceilalti intrecandu-si limitele :)) e superb , mai ales sa vezi ce pot face ceilalti

  10. imi place coperta si ideea cartii, am eu ceva cu copertele roz ;))

  11. Zipyღ spune:

    Este draguta si coperta si celeilalte carti. Mie imi place:)

  12. nu pot sa cred cineva care stie despre regimul ceausist ;)) frumos din partea autoare, chiar daca noi nu avem acea carte este genial ca autori straini au scris ..si nu stie doar despre dracula , nadia comaneci si in cazul in care ar fi barbat ( femei frumoase) ..ma bucur ca a citit o parte din istoria romaniei chiar daca e ceausescu ;))

  13. de asemenea as vrea sa-i multumesc autoarei pentru mesajul transmis ,si sper sa viziteze Romania pentru ca in proportie de 85 la suta merita :)) si oricm suntem un popor de oameni primitori si calzi eh cu mici exceptii dar hey nu totul e roz nu?

  14. deci eu iubesc lumea teatrului ..este geniala ..atatea jocuri de scena si de lumini, atata munca , dar atatea personaje frumoase

    • agnesmaryo spune:

      eu am cochetat intr-o perioada cu dramaturgia si am reusit sa castig un premiu si sa imi fie montata piesa scrisa de mine la teatru la Odeon in anul 2006!(in spectacolul lectura a jucat si Pavel Bartos!) si eu ador lumea teatrului chiar daca in orasul meu nu am teatru:(

  15. agnesmaryo spune:

    EVELESS EDEN habar n-aveam de aceasta carte, si care e ma rog motivul pentru care strainii citesc o asemenea carte la care noi nu avem acces??? de ce nu apare si in Romania?

  16. Andreea spune:

    Nu o stiu pe autoare,dar imi place interviul.

  17. Andreea spune:

    Cartea ei suna promitator(titlul+coperta).

  18. Andreea spune:

    Culorile copertei sunt superbe..as cumpara-o numai pentru coperta.

  19. Andreea spune:

    Sper sa o citesc si eu,sa para in Romania.

  20. Andreea spune:

    Faceti niste interviuri super.Bravo!!!

Lasă un răspuns

