Recenzie: Legaminte de Ally Condie

legaminte-1463

Astazi m-am gandit sa fac recenzia cartii ”Legaminte” de Ally Condie, carte pe care am citit-o in vara😀 ”Legaminte” este un roman distopic bine vandut pe plan International, si ma bucur ca a aparut si la noi. Nu pot sa-l compar cu ”Divergent”, pentru ca ”Divergent” nu are pereche, dar totusi este un roman interesant si chiar vi-l recomand.

Povestea se invarte in jurul Cassiei, o fata de 17 ani care duce o viata condusa de Societate. Societatea este cea care hotaraste pentru toti, de la mancare pana la persoana cu care urmeaza sa-ti fie pereche pentru tot restul vietii. Pentru Cassia, asta e ceva normal. In urma Banchetului Alegerii, Cassia si-a gasit perechea: Xander, prietenul ei cel mai bun. Dar Cassia nu stie ca de fapt perechea ei era…Ky. Baiatul acesta este un fel de paria al societatii, din cauza a ceea ce au facut parintii lui in trecut. Dar Cassia il observa si incet-incet cei doi devin mai mult decat prieteni. Societatea vede toate aceste lucruri si o sa isi bage nasul cam mult in viata Cassiei, dar cel mai important, o sa il desparta pe Ky de ea. Insa mai exista o problema: Xander. Chiar daca fata credea ca sunt doar prietenii, se pare ca el chiar o iubeste. Si doar nu o sa i-o serveasca pe tava lui Ky, nu? Sincer, mie mi-a placut mult de Xander, poate chiar mai mult decat de Ky. Un baiat inteligent, frumos care tot ce a facut a fost sa-i fie alaturi Cassiei inca de cand erau mici. Dar inima ei vrea pe altcineva.

Chestia cu Societatea mi s-a parut o idee originala intr-un roman distopic. Sa fi monitorizat toata viata, sa-ti traiesti viata cum spun ei sau sa mori…e pur si simplu genial😀 Ar trebui sa cititi cartea ca sa intelegeti mai bine😀 Nu v-am dat prea multe detalii pentru ca de 6 luni de cand am citit cartea nici eu nu imi mai amintesc asa bine.

Dar totusi, ati vrea sa o cititi?

Rating: 4/5 stele

1357133560

32 thoughts on “Recenzie: Legaminte de Ally Condie

  1. ia priveste ..o secunda am inchis un ochi si puf a mai aparut cineva aici :))

  2. eh lasand asta deoparte , am vazut ca legaminte este foarte bine vanduta , nu pot spune ca copertele de la noi nu imi plac adica sunt dragute rau, numai ca cele originale sunt whow .

  3. imi place foarte mult recenzia ta …mi-ar face placere sa citesc si eu cartile astea

  4. tu ai un spor superb la citit felicitari Antonia pentru asta si continua sa o faci, deoarece dupa ce ajungi la liceu , sau daca vei fi la un profil uman ,timpul, pentru citit cartile dorite de tine va fi limitat , asta in cazul in care iti place sa citesti cartile impuse la scoli …deci ,multa bafta si spor

    • antonia8900 spune:

      Hihi, mersi😀 Si stiu ca atunci cand o sa ajung la liceu nu prea o sa am timp de citit, asa ca acum citesc cat de mult pot😀 Si nu prea imi plac cartile impuse la scoli, nu sunt genul meu.

      • eh nici mie nu mi-au placut pana acum in clasa a 11 ca sunt cele de literatura universala gen divina comedie , faust sunt carti cu subiecte interesante , acum parca mi-a deschis apetitul pentru acest gen de carti

    • agnesmaryo spune:

      O sa citesti printre randuri, cand apuci! dar sa sti ca si cele impuse de scoli sunt frumoase! mie mi-au placut! majoritatea merg pe analiza psihologica a personajelor!

  5. furelise spune:

    Mie mi-a plăcut mult. Ideea ca o societate să controleze totul nu-mi place😀

  6. furelise spune:

    Eu sunt team Ky, mi-a plăcut mia mult de el😀 Ky știa să scrie, și a învățat-o și pe Cassia😀

  7. furelise spune:

    Îmi mai amintesc de pastilele pe care le dădeau oamenilor. Una albastră, una verde și una roșie. Nu mai știu care ce făcea, dar știu că o pastilă te ajuta să te calmezi, una era pentru a uita ultimele 24/48 de ore, și cealaltă, nu mai știu pentru ce😀

  8. furelise spune:

    Și poezia găsită în pudrieră (parcă)😀 Poezia bunicii, scrisă de mână. M-a impresionat și scena în care Cassia sparge sticla cu materialul rochiei ei și i-o dă lui Ky🙂

  9. agnesmaryo spune:

    voi sunteti inca mici, si aveti imrpesia ca toate acestea sunt niste romane si atat, dar eu nu m-as opri la atat. Stiti ca in strainatate in unele tari s-au impus cipurile introduse in mana de obicei? si prin intermediul lor, guvernul stie si cand te duci la wc, scuzati expresia! asa ca noi poate nu o sa prindem o astfel de societate dar despre cei din urma noastra nu as garanta!

    • da eu stiu asta , tocmai de aia am o problema cu aceste dispotii, din pacate lucrurile o i-au razna ..chiar si cipurile sunt la catei ..iar un loc unde sa ai acel lucru implantat mi se pare de-a dreptul inuman..

  10. Simona Husaru spune:

    Si eu am citit cartea prin vara si mi-a placut foarte mult! Este printre preferatele mele! Imi place si coperta❤

  11. Zipyღ spune:

    Pana acum nu imi placea ideea cartii, mi se parea absurda, insa acum dupa ce it citesc recenzia inteleg mai bine ce se intampla in carte si mi-as dori sa o citesc.

  12. Zipyღ spune:

    Sincer, imi place mai mult coperta originala decat aceasta. Originalul exprima mai multe despre ideea cartii.

  13. Zipyღ spune:

    Insa aceasta nu imi arata decat ca astia doi se saruta.

  14. Zipyღ spune:

    Editura Litera ar fi trebuit sa pastreze coperta orignala, nu inteleg de ce au pus-o pe aceasta…

  15. Andreea spune:

    Nu am stiut niciodata despre ce e vorba in cartea asta.

  16. Andreea spune:

    Dar acum chiar m-a facut curioasa.

  17. Andreea spune:

    Coperta e super interesanta.E chiar foarte originala.

  18. Andreea spune:

    Litera lanseaza numai carti frumoase.

  19. Andreea spune:

    Recenzia ta e foarte frumoasa.Felicitari!!!

Lasă un răspuns

