Recenzie: Divergent de Veronica Roth

ÎŢI HOTĂRĂŞTE PRIETENIIO SINGURĂ ALEGERE
ÎŢI DEFINEŞTE IDEALURILE

O SINGURĂ ALEGERE
ÎŢI DETERMINĂ CREDINŢA – PENTRU TOTDEAUNA

O SINGURĂ ALEGERE
TE POATE TRANSFORMA RADICAL

Într-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăşi. În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice îşi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, ameninţând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi sau ar distruge-o.
Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfîşietoare, consecinţe uimitoare şi o neaşteptată poveste de dragoste.
Avand in vedere ca prietena mea Cristina citeste ”Insurgent” in perioada asta, ma gandeam sa fac si recenzia primului volum pe blog. Pentru ca pe cea de la volumul doi o sa o faca ea in cateva zile.

Recenzie:

”Divergent” a fost al doilea roman distopic pe care l-am citit anul acesta, dupa ”Eve”.  Este o carte extraordinara si probabil majoritatea ati citit-o, asa ca poate ma intelegeti cand spun ca Veronica Roth e o autoare grozava. Imi place povestea pe care a creat-o, personajele, felul ei de a scrie. Este imposibil sa citesti din ”Divergent” si sa te plictisesti. Din primul moment de cand am ”cunoscut-o” pe Tris, am stiut ca o sa fie un personaj puternic si ca nu o sa o uit prea curand. Fata asta e extrem de curajoasa si faptul ca a intrat in factiunea Neinfricatilor este o dovada clara. Lasandu-si familia in urma, Tris intra intr-o lume periculoasa unde nu oricine poate rezista.

Tris si-a facut si prieteni, dar mult mai multi dusmani. Unul dintre ei este Peter, personajul care m-a pe mine m-a enervat cel mai mult. Impreuna cu Eric (unul dintre antrenori) si alti ”scarbosi”, el incearca sa o scoata pe Tris din peisaj. Evident, nu reuseste pentru ca acolo este Four ca sa-i impiedice. Bun, si acum sa vorbim putin despre Four. Din toata cartea, el a fost si este personajul meu preferat. O ador pe Veronica pentru ca l-a ”creat”. Four e dragut, puternic si evident, foarte curajos. Mi-a placut mult relatia dintre el si Tris, chiar daca uneori m-au enervat pentru ca nu-si dadeau seama de ce simteau cu adevarat unul pentru celalalt. Lucrurile devin din ce in ce mai complicate spre final si multe personaje importante vor muri (chiar mi-a placut de ei si nu am vrut sa sfarseasca asa), dar cel mai important este ca Tris si Four raman impreuna. Am uitat sa mentionez ca pana atunci, Tris va descoperi adevarul despre Four (cine este el cu adevarat) pentru ca si Four are un trecut intunecat in spate (nu e criminal sau ceva de genul :D).

Sa citesti din ”Divergent” e ca si cum ai merge pe motocicleta sau ai juca Need for Speed (stiu ca dau comparatii ciudate la ora asta, dar cam asa e). Multa, multa actiune<3

Si vreau sa va mentionez ca de cand am citit ”Divergent” vrem sa ne aruncam din tren (nu pe bune). Acum sa nu credeti ca suntem nebune, dar e foarte palpitant. Mai mult de atat, de cand a citit ”Divergent”, Cris a mea e mult mai ”aventuriera” (masini, motociclete si alte idei nebune). Uneori, fata asta e adrenalina pura (chiar sunt curioasa ce o sa zica dupa ce o sa citeasca asta). Dar sa revenim la oile noastre: ”Divergent” este o carte nemaipomenita si chiar merita sa o cititi. Veronica Roth este una dintre autoarele noastre preferate si chiar vreau sa citesc mai multe carti scrise de ea.

RATING: 5/5 stele

Voi ati citit ”Divergent”?

1355007430

5 thoughts on “Recenzie: Divergent de Veronica Roth

1. nu am citit divergent, dar urmeaza in curand sa o fac :X:X …astept sa imi vina coletul ..saptamana aceasta ..sau cel putin asa sper :)) depinde de sexi vremea de afara si crede-ma e foarte capricioasa ..imi place foarte mult recenzia ta🙂 ,,,si comparatia mai ales ca is innebunita dupa motoare :)) e o chestie care m-a fermecat inca din copilarie :))

2. furelise spune:

Divergent este prima din top 5 cele mai bune carti citite anul asta de mine😀 N-am terminat-o inca, dar e bestiala! Ii iubesc pe Four si pe Tris,❤

3. kattyd spune: